شهردار اهرم : امسال ۵۳میلیارد ریال اعتبار استانی به شهرداری اهرم اختصاص یافت.

قاسم شکوه شهردار اهرم اعتبارات استانی این شهرداری در سال ۹۸و ۹۹پرداخت.
شهردار اهرم اظهار داشت در سال گذشته (سال۹۸)از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی اعتباری بالغ بر ۸۸میلیارد ریال (هشت میلیارد و هشصد میلیون تومان )به شهرداری اهرم اختصاص یافت که از این اعتبار نزدیک به ۲۰ درصد یعنی مبلغ ۱۷میلیارد (یک میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون تومان )تخصیص اعتبار داشتیم .
شکوه افزود علی رغم همکاری و تلاش استاندار ، ریاست سازمان برنامه و بودجه استان ،معاونت عمرانی استانداری ،فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری فقط دو پروژه از پروژهای عمرانی اجرایی میشود که شامل پروژه زیر سازی آسفالت کوچه ها و معابر ، پروژه بهسازی و اصلاح و بلوارهای سطح شهر میباشد.در این راستا مبادله موافقت نامه و تشریفات قانونی مناقصه این دو پروژه از طریق سامانه ستاد انجام شده است پیمانکاران مشخص و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
شهردار اهرم در خصوص اعتبار استانی این شهرداری در سال جاری نیز گفت ؛امسال از محل اعتبارات استانی مبلغ ۵۳میلیارد ریال به این شهرداری اختصاص یافته است .
این اعتبار برای پروژهای بهسازی بلوارهای سطح شهر،احداث چمن یازده نفره مصنوعی ،توسعه آبگرم درمانی ، آسفالت کوچه ها و معابر و پایش تصویری و چند پروژه ای که مطالباتی از سال‌های گذشته داشتند ، در نظر گرفته شده است.
ایشان تصریح کرد امسال با توجه به شرایط موجود و الزام هایی که در حوزه آب ، راه و ورزش ….در بودجه و اعتبارات استانی شهرستان پیش بینی شده با کاهش اعتبارات استانی در حوزه عمران شهری شهر اهرم مواجه هستیم.
شکوه بیان کرد باتوجه به اعتباراتی که از محل اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداریهای پرداخت میشود انتظار دولت این است که شهرداریها از این محل اکثر پروژهای عمرانی را اجرایی کنند فارغ از این که این نگاه و سیاست برای شهرداریهای شهرهای کم جمعیت و کم درآمدی مثل اهرم که اعتبار قابل توجهی از محل ارزش افزوده دریافت نمیکنند و از منابع‌ درآمدی پایدار نیز برخوردار نیستند صدق نمیکند.شهرداری اهرم به عنوان شهرداری مرکز شهرستان تنگستان نسبت به دیگر شهرداریهای مراکز ده شهرستان استان از کمترین اعتبار ارزش افزوده برخوردار است چون به نسبت جمعیت کمتری دارد . بیشتر جمعیت تنگستان در مناطق روستایی ساکن هستند و همین باعث شده جمعیت شهری کمتری در مرکز شهرستان داشته باشیم .اعتبار ارزش افزوده در استان و هر شهرستان بیشتر براساس شاخص جمعیت و وسعت هر شهر و روستا تقسیم میشود به همین منظور حتی از برخی شهرهای بخش های شهرستانهای استان هم اعتبارات ارزش افزوده بیشتری نسبت به شهر اهرم دریافت میکنند .به همین واسطه انتظار می‌رود امسال استاندار محترم و ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه ای در تخصیص اعتبارات استانی به شهرداری اهرم داشته باشند.
شهردار اهرم تاکید کرد در گفتگوی بعدی اعتبارات اختصاص یافته به این شهرداری از محل اعتبارات ارزش افزوده در دو سال گذشته را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.
شهردار اهرم در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به عضویت دکتر کرمی نماینده محترم شهرستان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امیدوار هستیم در سال پیش رو شاهد افزایش اعتبارات حوزه عمران شهری باشیم.
کمیسیون برنامه بودجه از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین کمیسیون های مجلس است که حضور یک نماینده از استان بعد از مدتها در این کمیسیون می‌تواند نقش مهمی در توسعه منطقه داشته باشد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.