بی توجهی به هنرمندان اهرمی ؛؛ تا به کی و تا به کجا ؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهرم خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر
بی توجهی به هنرمندان اهرمی ؛؛ تا به کی و تا به کجا ؟

حوزه فرهنگ با آن همه گستردگی های خاص خودش همواره از جمله عرصه هایی بوده که از آن گفته اند ولیکن آن گونه که قدر و منزلت آن بوده ، توجهی بدان نشده که نمونه های بسیاری برای ادعای این مساله وجود دارد ولی در مهجوریت و مظلومیت حوزه فرهنگ همین بس که امروزه در مجلس شورای اسلامی که نمایندگان یک ملت درآن حضور دارند ، کمتر نماینده ای رغبتی برای عضویت در کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی دارد و یا اینکه همیشه ضعیف ترین و کم ترین بودجه ها برای نهادهای فرهنگی اختصاص داده می شود و حتی بیشترین اصرار و تلاش هم در خصوص پروژه های عمرانی فرهنگی صورت می گیرد چرا که جلوه و نمای عینیش به مراتب بیشتر از عینیت توجه به پژوهش در عرصه فرهنگی است .
مدیران و متولیان همواره ساعت ها و در پشت تریبون در ستایش قامت رعنای فرهنگ ساعت ها سخنوری کرده و سبد سبد کلمات قصار و زیبا حواله هنرمندان کنند، لیکن آنچه می ماند این است که” هزار وعده خوبان یکی وفا نکند”
اما در سال جاری ما شاهد آن بودیم که نهادی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین نهاد متولی امورات فرهنگی و هنری مشمول دریافت بودجه ای نشده تا چه رسد به آن که وجهی و ریالی نیز دریافت نمایند و همین امر سبب گلایه شدید هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شده است .
متاسفانه اداره متولی یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ، سال های سال است که رویه ی بی توجهی در قبال هنرمندان اهرمی در دستور کار خود داشته و حتی با تغییر مدیریت آن نیز عملاً شاهد اتفاق خاصی نبوده ایم و حتی تعامل و ارتباطی نیز نبوده که امروز خواستار آن باشیم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل خود تجدید نظر نماید .
از هنرمند و فعال فرهنگی – اجتماعی که هیچ بها و ارزشی بدان نمی شود و در زندکی روزمره خود هزاران گرفتاری دارد و پیش از این صرفا بر اساس علاقه شخصی خود در این عرصه ها گام بر می داشته دیگر نباید توقع هنرآفرینی برای دیارش را داشته باشیم .
امروز قریب به ده سال و شاید هم بیشتر از این است که هنرمندان ما ساخت یک گالری و نگارخانه را مطالبه می کنند ولی ما عاجز مانده ایم ، قریب به یازده سال است که شهرستان تنگستان و شهر اهرم میزبان یک رویداد هنری به نام جشنواره تئاترطنز است و از سال اول تا کنون تبدیل شدن این جشنواره از استانی به منطقه ای را مطالبه کرده اند ولی انگار نه انگار .
البته من از هنرمندان هم میخواهم دست روی دست نگذارند و خود نیز از نهادها و شرکت های مختلف مستقر در استان پیگیر شوند تا بخشی از مایحتاج و نیازهای خود را تهیه کنند ، اما این را هم به مسئولان و متولیان می گویم که باید زیرساختهایی برای آنان فراهم شود تا آنان نیز دلگرم و مشتاق پی گیری شوند . وقتی یک هنرمند عکاس و یا نقاش هیچ محل مناسبی در شهر خود برای عرضه آثارش ندارد با کدام دل خوشی و دل گرمی ، دیگر هزینه های راه اندازی یک نمایشگاه هنری را پیگیری نماید .
مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر
فرماندار محترم و نماینده عالی دولت در شهرستان تنگستان
می خواهم گلایه و شکواییه اهالی فرهنگ و هنر را به سمع و نظر شما برسانم و خواهان و خواستارم که در خصوص بودجه فرهنگ و هنر شهرستان تجدید نظری صورت گرفته ویا از هر محل دیگری ، خصوصا از سهم استانی توجهی جدی به هنرمندان شهرستان تنگستان و شهر اهرم شود که دیگر نمی توان این همه بی توجهی این سالیان را با هیچ خط و نوشته و گفته ای توجیه کرد .

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.